Jdi na obsah Jdi na menu
 


Přírodopis

13. 3. 2020

12. 3. - 20. 3.

Přečíst učebnice str 11, do sešitu udělat zápis, u zástupců si najít příslušnou stranu v učebnici

Semenné rostliny

23. 3. - 27. 3.

Přečti si v učebnici str. 12 – 16, přepiš si zápis do sešitu, nakresli příslušné obrázky a zápis se nauč

Krytosemenné rostliny

30. 3. - 3. 4.

Přečti si v učebnici str. 17 - 23. Dokončíme zápis ke stonku a začneme nové učivo list a květ. Přepiš si zápis do sešitu, nakresli příslušné obrázky a zápis se nauč.

Stonek dřevin

6. 4. - 8. 4.

Přečti si v učebnici str. 24 - 26. Přepiš si zápis do sešitu, nakresli příslušné obrázky a zápis se nauč.

Plody a semena

14. 4. - 17. 4.

Podívej se v učebnici na str. 27 na tabulku srovnání dvouděložných a jednoděložných rostlin. Do těchto dvou tříd jsou rozděleny podle toho, zda semeno vytváří 1 nebo 2 dělohy. Přepiš si zápis do sešitu.

Projdi si v učebnici str. 28 – 30 vybrané čeledi rostlin (nemusíš si nic opisovat). Vyber si z přehledu jednu rostlinu a popiš, jak vypadá, kde roste, k čemu slouží. Tvůj referát mi pošli na email do 19.4.

Rostliny

20. 4. - 24. 4.

V tomto týdnu si udělej souhrnné opakování. Tvoje odpovědi mi odešli na email do 24. 4. Nemusíš opisovat zadání, stačí jen tvoje doplněná slova.

opakování

Podívej se na videa, která nám přibližují jarní přírodu a seznamují s rostlinami či živočichy:

https://edu.ceskatelevize.cz/jaro-zivot-rostlin-a-zivocichu-i-5e44241c4908cf0125157f61

https://edu.ceskatelevize.cz/jaro-zivot-rostlin-a-zivocichu-ii-5e44241c4908cf0125157f64

https://edu.ceskatelevize.cz/jaro-zivot-rostlin-a-zivocichu-iii-5e44241d4908cf0125157f67

27. 4. - 30. 4.

Milí sedmáci,

těší mě, že opakování pro Vás nebyl velký problém. Pokud jste ho vyplňovali s pomocí sešitu nebo učebnice, nevadí, důležité je i to, že si informace a správné odpovědi umíte najít.

Tento týden začneme procházet jednotlivé ekosystémy v ČR. Jako první je lesní ekosystém str. 34 – 41. Přepište nebo vytiskněte si zápisek do sešitu a vaším úkolem bude podívat se v učebnici, na internetu nebo v encyklopediích, jak jednotlivé rostliny vypadají.

Les

Tipy na videa z jarní přírody:

https://edu.ceskatelevize.cz/jarni-rostliny-5e44241a4908cf0125157f4c

https://edu.ceskatelevize.cz/jaro-zivot-rostlin-a-zivocichu-i-5e44241c4908cf0125157f61

https://edu.ceskatelevize.cz/jaro-zivot-rostlin-a-zivocichu-ii-5e44241c4908cf0125157f64

https://edu.ceskatelevize.cz/jaro-zivot-rostlin-a-zivocichu-iii-5e44241d4908cf0125157f67

4. 5. - 7. 5.

Milí sedmáci,

Napište mi, co jste se za poslední skoro 2 měsíce doma naučili. A nemyslím tím, že jste se naučili k čemu slouží rostlině, kořen, stonek, list, jak vniká plod rostlin a další učivo přírodopisu. Myslím tím, co jste se naučili jiného, co byste se ve škole určitě nenaučili. Zkrátka co vám tato doba doma dala. A můžete taky napsat, co vám vzala.  Jak se něco změnilo.

Já si totiž vůbec nemyslím, že byste se učili jen tím, co vám posíláme my ze školy. Je spousta věcí, které by nenapadly nikoho ještě před měsícem, že budeme teď zvládat. Někdo se naučil… a ne, nebudu napovídat J

Pište do mailu, stačí pár řádků, pár vět, žádná slohovka.

Když to jde, aspoň na chvilku jděte ven a pozorujte kolem sebe rozkvetlé rostliny. Nezapomeňte se taky hýbat a pomáhat.

Mějte se krásně.

p.uč. Soňa Černá

 

Tento týden probereme další ekosystém a to Louka, pastvina, step

Přepište nebo vytiskněte si zápisek do sešitu a vaším úkolem opět bude podívat se v učebnici, na internetu nebo v encyklopediích, jak jednotlivé rostliny vypadají.

Louka,pastviny,step

Další tipy na videa, týkající se probíraného ekosystému:

https://edu.ceskatelevize.cz/louka-v-cervenci-5e4424254908cf0125157f90

https://edu.ceskatelevize.cz/lucni-rostliny-a-vresoviste-5e4424454908cf0125157ff9

https://edu.ceskatelevize.cz/kvetnova-priroda-5e4424224908cf0125157f81

11. 5. - 15. 5.

Milí sedmáci,

jak vám jde poznávat rostliny? V tuto dobu jich kvete spousta. Když jdete ven, všímejte si kolem sebe, co všechno už nám po zimě vykvetlo. Vaším úkolem pro tento týden bude, poslat mi 5 fotografií rostlin, které jste venku viděli a poznali. Napsat mi jejich název, do jaké čeledi patří a kde jste rostlinu našli.

Tento týden probereme ekosystém Zahrada a sad, pole učebnice str. 50 – 55.

Přepište nebo vytiskněte si zápisek do sešitu a vaším úkolem opět bude podívat se v učebnici, na internetu nebo v encyklopediích, jak jednotlivé rostliny vypadají.

Zahrada,sad,pole

18. 5. - 22. 5.

Tento týden si probereme tři menší ekosystémy:

  • Parky a botanické zahrady
  • Rumiště
  • Lidská obydlí

učebnice str. 57 -61

Přepište nebo vytiskněte si zápisek do sešitu a vaším úkolem opět bude podívat se v učebnici, na internetu nebo v encyklopediích, jak jednotlivé rostliny vypadají.

parky,rumiště,obydlí

Podívejte na na video z botanické zahrady v Praze: https://www.ceskatelevize.cz/porady/1126666764-toulava-kamera/213411000320407/video/252460?_ga=2.230083292.1780441000.1589317356-1766184152.1589317356

25. 5. - 29. 5.

Ahojte sedmáci,

tento týden probereme poslední ekosystémy ČR, těmi jsou:

1. Rybník a jezero

2. Potok a řeka

učebnice str. 64 – 68

rybník,jezero,potok,řeka

Přepište nebo vytiskněte si zápisek do sešitu a zkuste si test rostlin, které se ve vodních ekosystémech vyskytují: https://www.crsmsodry.cz/testy-2/test-poznavani-20-druhu-rostlin/

Na těchto stránkách si můžete do svých telefonů stáhnout aplikaci PlantNet na určování rostlin, je to výborná pomůcka při poznávání: https://www.tajnyzivotmesta.cz/

1. 6. - 5. 6.

Ahojte sedmáci,

tento týden si udělejte malé opakování ekosystémů ČR:

1. Rostliny, které rostou v lese, podtrhněte zeleně, luční rostliny žlutě, člověkem pěstované oranžově a vodní rostliny modře.

smrk ztepilý                rákos obecný              srha laločnatá              měřík               žito seté

buk lesní         jírovec maďal             lipnice luční                kohoutek luční            sasanka hajní

2. Plody buku se nazývají……

3. Plody dubu se nazývají……

4. Jedovatý jehličnan s červenými míšky ………

5. Na polích se pěstuje vždy jen jeden druh zemědělské plodiny, pole je ..................….

6. Poznáte, kdo jsem?

a) Jsem zelená rostlina, mám nenápadné květy. Často rostu na neupravovaných plochách, nebo podél cest. Lidé se mě snaží zbavit. Když mě chtějí vytrhnout, tak je spálím.

b) Rostu na rumištích, patřím mezi jedovaté invazní rostliny.

c) Jsem drobná a zelená. Žiji ve vodě. Když se přemnožím, ve vodě se nedá koupat.

d) Jsem rostlina. Rostu na březích potoků a řek. Mám drobné světle modré kvítky.

Tento týden začneme Cizokrajné ekosystémy. Přečtěte si v učebnici str. 70 – 73. Níže máte zápisek k tomuto učivu:

cizokrajné ekosystémy

8. 6. - 12. 6.

Ahojte sedmáci,

tento týden dokončíme cizokrajné ekosystémy str. 74 – 77. Zápisek si vlepte do sešitu.

cizokrajné ekosystémy 2

15. 6. - 19. 6.

Ahojte sedmáci,

tento týden dokončíme učivo přírodopisu 7. třídy. V učebnici str. 79 – 80 je kapitola Léčivé a jedovaté rostliny. Vyberte si jednu léčivou a jednu jedovatou rostlinu. Zpracujte referát, kde bude uvedeno:

Léčivá rostlina - která část je léčivá, jaké má účinky, k jakým potížím se používá, do jaké čeledi patří, obrázek rostliny

Jedovatá rostlina - která část je jedovatá, jaké potíže může způsobit, zda je i smrtelně jedovatá, do jaké čeledi patří, obrázek rostliny

Referát mi pošlete na email do pátku 19.6.

Zápisek z kapitoly Ochrana rostlin str. 81 – 83 si vlepte do sešitu

ochrana rostlin