Jdi na obsah Jdi na menu
 


Anglický jazyk

12. 3. 2020

12. 3. - 20. 3.

Ahoj osmáci, vše si prosím, přepište do sešitu a postupně vypracujte.

  1. Učebnice str. 61 – vyber si ze slovní zásoby 10 slovíček a stvoř z nich věty. Např. NICKNAME. My nickname is Teddy.
  2. Učebnice str. 55 – přečti celou stranu /3x/, dbej na výslovnost, články 5,6  ústně přelož.
  3. Učebnice str. 56, písemně do sešitu přelož článek 7…

GRAMATIKA – Tázací dovětky

Přelož

Máš sestru, že?

 

Bydlí v Praze, že?

 

Nekoupili nový dům, že?

 

Jsi z Prahy, že?

 

Mají dvě kočky, že?

 

Neumí zpívat, že?

 

Pracovali na zahradě, že?

 

Tomovi není 15, že?

 

Pracovní sešit – Lekci 6 máme na část měsíce března, doplňuj cvičení, která zvládneš postupně.

23. 3. - 27. 3.

Ahoj osmáci, vše si, prosím, přepište do sešitu a postupně vypracujte.

1. Učebnice str. 71 nová slovní zásoba, zase obdobně vyberte 10 slovíček a stvořte věty.

2. Gramatika: PODMÍNKOVÉ  VĚTY II.

Vy už znáte podmínkové věty typu I a jejich tvoření

Po If následuje přítomný čas prostý. Pak v další větě budoucí čas will.

If we visit Prague, we will see Charles Bridge.

Podmínkové věty typu II

Použití: Vyjadřujeme, co by se v budoucnosti stalo, kdyby byla splněna nějaká podmínka.

Tvoření: Po If následuje minulý čas prostý, pak would nebo could.

IF minulý čas prostý, would/wouldn´t, could/couldn´t +infinitiv/sloveso/

Kdybych měla spoustu peněz, navštívila bych kamarády.

If I had lots of money, I would visit my friends.

https://www.youtube.com/watch?v=aXDiueTSO9M

Přeložte:

Kdyby koupil auto, jel by do Prahy.

Kdybychom mu nenapsali dopis, nepřijel by.

Kdyby byl hezky, šel by ven.

Kdyby pršelo, hráli bychom hry.

Kdyby nekoupil rohlíky, koupil by chleba.

Kdyby to nebylo daleko, navštívil bych Nový Zéland.

3. Str. 65 číst a překládat, část 2 písemně do sešitu.

4. Písemně str.68/cv.1, zohledňovaní žáci ústně.

5. PS L6 dokončit.

30. 3. - 3. 4.

Ahoj osmáci, vše si, prosím, přepište do sešitu a postupně vypracujte.

  1. Učebnice str. 66 přečíst a přeložit.
  2. Přeložte a pošlete na   Pavel.brzica@seznam.cz do 3. 4. 2020.

Kdyby nekoupil dům, jel by do Londýna.

Jestliže bude hezky, můžeme jít ven.

Kdyby zavolal, řekla bych mu to.

Jestliže si koupíš rohlíky, nebudeš mít hlad.

Kdyby dostal knihu, přečetla bych si ji.

Jestliže pojedou do Prahy, uvidí nás.

  1. Písemně str.68/cv.2, zohledňovaní žáci ústně.​
  2. PS L7 postupně pracovat.

6. 4. - 10. 4.

Ahoj osmáci, vše si, prosím, přepište do sešitu a postupně vypracujte.

Happy EASTER!

 

  1. Učebnice str. 67 přečíst a přeložit.
  2. Písemně str.68/cv.3, pošlete na   Pavel.brzica@seznam.cz

do 14. 4. 2020.

  1. Str. 69/cv.4 do sešitu.
  2. PS L7 postupně pracovat.

Přihlásit se na WocaBee a pracovat tam, děkuji.

14. 4. – 17. 4.

Ahoj osmáci, v tomto týdnu budeme hlavně opakovat.

  1. Přihlásit se na WocaBee a pracovat tam, děkuji. Budeme procvičovat přídavná jména, příslovce.
  2. Opakujte a překládejte články z L7.
  3. PS L7 postupně pracovat.

20. 4. – 24. 4.

Ahoj osmáci, děkuji, že jste se všichni připojili na Wocabee, kde můžeme procvičovat. Jste šikovní.

  1. Přihlásit se na WocaBee a pracovat tam, děkuji. Budeme procvičovat komunikaci. Rozpis jsem poslala.

  2. Str. 64 – About Florida doplňte do tabulky z článku

    Animals and fruits

     

    Cities

     

    Weather

     

    Attractions

     

    Other things

     

     

  3. PS L7 postupně pracovat.

27. 4. – 30. 4.

Ahoj osmáci, děkuji, že jste se všichni připojili na Wocabee, kde můžeme procvičovat. Zvládáme i konverzaci, kdo ještě se mnou nekomunikovali, tento týden se vám to již splní!!!

  1. Přihlásit se na WocaBee a pracovat tam, děkuji. Budeme procvičovat komunikaci. Rozpis jsem poslala.
  2. Pusťte si https://www.youtube.com/watch?v=tRSTVPGj1jY

Zapište do sešitu do dvou sloupců americká X britská angličtina.

  1. PS L7 dokončit

4. 5. – 7. 5.

Ahoj osmáci, děkuji, že jste se všichni připojili na Wocabee, kde můžeme procvičovat. Zvládáme i konverzaci, ale někteří z vás se stále nepřipojili a ani neomluvili.

  1. Tento týden nebude komunikace, jen testíky ve středu na Wocabee.
  2. Nová slovní zásoba L8 -  str.81 – 82, zapsat a naučit.
  3. Vyber 7 slovíček a stvoř věty. Pošli na email pavel.brzica@seznam.cz do 7. května.
  4. PS L8

11. 5. – 15. 5.

Ahoj osmáci, děkuji, že jste se všichni připojili na Wocabee, kde můžeme procvičovat. Úkoly mi neposlali 4 žáci, doufám, že to brzy napraví. Děkuji.

  1. Tento týden bude komunikace na Wocabee.
  2. Učebnice str.73 – přeložte si zajímavosti o Aljašce, budeme o Aljašce hovořit při komunikaci.
  3. Učebnice 79/cv. 1, zapsat do sešitu.
  4. PS L8
  5. https://www.youtube.com/watch?v=RzEaLey_PSA

18. 5. – 22. 5.

Ahoj osmáci, děkuji, že jste se  připojili na Wocabee, kde můžeme procvičovat. Děkuji všem, co nemohli, že napsali a omluvili se. Ostatním připomínám, že pokud se konverzace nemůžete zúčastnit, nezapomeňte na omluvu!

  1. Tento týden bude test ze slovní zásoby na Wocabee.
  2. Učebnice str.74 – 75práce s textem – přeložte ústně.
  3. Zopakuj předpřítomný čas str.14

Přelož a pošli na pavel.brzica@seznam.cz do 22.5. Prosím posílejte do termínu, mám toho víc na opravování. Děkuji.

Právě si koupil auto.

 

Už byla v Londýně.

 

Ještě nespali.

 

Mluvil jsi s ní už?

 

Nikdy se neučil.

 

Nezapomeňte, že předpřítomný čas se tvoří pomocí slovesa to have a 3. tvaru slovesa u nepravidelných sloves. Máte je v PS na zadní straně.

  1. PS L8

25. 5. – 29. 5.

Ahoj osmáci, děkuji, že jste se  připojili na Wocabee, kde můžeme procvičovat. Děkuji všem, co nemohli, že napsali a omluvili se. Ostatním připomínám, že pokud se konverzace nemůžete zúčastnit, nezapomeňte na omluvu!

  1. Učebnice str.75 práce s textem – zodpovězte otázky do sešitu:

Who writes about whaling?
What do they need for whaling?
When do they celebrate Nalukataq?
What do they do?
Who is Amy Oktolik?

  1. Učebnice str. 77/1 stvoř a napiš věty do sešitu.
  2. Použití SINCE a FOR v předpřítomném čase

Since používáme, chceme – li vyjádřit, od kdy něco trvá.
I have been at the same school since 2005.
Jsem na stejné škole od roku 2005.
For používáme, chceme – li vyjadřit, jak dlouho to trvá.
My dad has had same job for years.
Můj táta děla stejnou práci už léta.

  1. Přelož.

Od roku 1999 jsem učitelka.
Učitelka jsem už 10 let.
Od pěti let jsem lyžovala.
Už 5 let lyžuji.
Jsem prodavačka už 2 roky.
Kreslím už od 2 let.

1. 6. – 5. 6.

Ahoj osmáci, děkuji, že jste se  připojili na Wocabee, kde můžeme procvičovat. Děkuji všem, co nemohli, že napsali a omluvili se. Ostatním připomínám, že pokud se konverzace nemůžete zúčastnit, nezapomeňte na včasnou omluvu!

  1. Procvičování na wocabee since, for.
  2. Učebnice str. 77/2 stvoř a napiš věty do sešitu.
  3. Učebnice str. 79/1 spoj slovesa s danými výrazy.
  4. PS projdi pracovní sešit a doplň, co ti chybí.

8. 6. – 12. 6.

Ahoj osmáci, testík na since a for jste zvládli, to je super ! Vydržte, za chvíli jsou prázdniny !

  1. L 9 – nová slovní zásoba, zapsat, naučit a vybrat 10 slovíček a stvořit věty.
  2. Práce s textem - učebnice str. 86 Meet the family, přečti, přelož a zodpověz otázky:

What is the best thing for Nguyen Truong?

What is the name of his wife?

Where did Truong work?

Where does Hoa work?

Who is Scott?

What did he win?

  1. Učebnice str. 89/ cv.5, spojujte věty s určitými situacemi.
  2. PS 9

15. 6. – 19. 6.

Ahoj osmáci !

  1. L9 str. 88/ 3a
  2. L9 str. 90/2 spojujte a napište český význam,

např. Computer games – počítačové hry

  1. www.kaminet.cz

22. 6. – 26. 6.

Ahoj osmáci, prázdniny jsou skoro za dveřmi. V tomto posledním pracovním týdnu si opakujte všechny časy, které známe – přítomné /průběhový a prostý/, minulé/průběhový a prostý/, budoucí/ will a going to/ a předpřítomný čas. Dodělejte pracovní sešit! A pak už jen krásné prázdniny!