Jdi na obsah Jdi na menu
 


Přírodověda

15. 10. 2020

14. 10. - 16. 10.

V učebnici si prosím přečtěte str. 11 a 12 (fotosyntéza) a proveďte zápis do sešitu:

Rostliny

- společné znaky rostlin:

- výživa a vylučování

- dýchání

- reakce na změny prostředí

- pohyb

- růst a vývoj

- rozmnožování

- fotosyntéza

- výživa rostlin

- probíhá v zelených částech rostlin

- rostliny přijímají oxid uhličitý a vodu, při fotosyntéze se tyto látky mění na jednoduchý cukr a kyslík

 

Prosím nakreslete si do sešitu schéma fotosyntézy s popisy – obrázek v učebnici ze str. 12. Můžete namalovat jinou rostlinu.

20. a 22. 10. 2020

 

Milí žáci, v tomto týdnu si přečtěte v učebnici str. 12 – 14 a proveďte zápis do sešitu:

Třídění rostlin

  • Výtrusné
    • Rozmnožují se pomocí výtrusů
    • Mechy, plavuňe, přesličky, kapradiny
  • Semenné
    • Rozmnožují se pomocí semen - uložena v plodech nebo šiškách
    • Části těla - kořen, stonek, list, květ, plod

Kořen

  • podzemní část
  • Upevňuje rostlinu v půdě
  • Přijímá vodu s živinami

Stonek

  • Nadzemní část
  • Rozvádí látky
  • Vyrůstají z něj listy, květy, plody
  • Byliny - dužnatý stonek
  • Dřeviny - dřevnatý stonek
    • Keře - nemají kmen
    • Stromy - mají kmen

List

  • Probíhá zde fotosyntéza
  • Stavba - řapík, čepel s žilnatinou

 

V pracovním sešitě dokončete stranu 8 a na str. 9 vypracujte cv. 7

Děkuji

 

2. 11. – 6. 11. 2020

Tento týden si, prosím, v učebnici přečtěte str. 15 a 16.

Udělejte si zápis do sešitu:

Květ

  • slouží k rozmnožování
  • pestík – ukrývá samičí pohlavní buňku
  • tyčinky – vznikají zde pylová zrna – samčí pohlavní buňky
  • opylení
    • pylová zrna přenesena z tyčinek na pestík
    • pomocí větru, vody, živočichů
  • oplození
    • spojení samčí a samičí pohlavní buňky
    • po oplození vznikne plod

Plod

  • jsou v něm uložena semena
  • semena jsou kryta oplodím
  • dělíme je na:

1) dužnaté

  • dužnaté oplodí
  • peckovice (švestka), malvice (jablko), bobule (rajče)

2) suché

  • suché oplodí
  • obilka (pšenice), oříšek (lískový ořech), lusk (hrách)

Za vhodných podmínek semeno vyklíčí a postupně z něj vyroste celá rostlina.

 

V pracovním sešitě vyplňte str. 9.

 

9. - 13. 11. 2020

V učebnici si přečtěte str. 17 – 19 (po obratlovce).

Udělejte si zápis do sešitů:

Živočichové

  • Společné znaky:
    • Výživa a vylučování
    • Dýchání
    • Reakce na změny a podněty
    • Pohyb
    • Růst a vývoj
    • Rozmnožování
  • Podle stavby těla je dělíme na dvě skupiny:
    • Bezobratlí - nemají vnitřní kostru
    • Obratlovci - mají vnitřní kostru z kostí, součástí je páteř z obratlů

Bezobratlí

  • Ve vzduchu, na souši i ve vodě
  • Nejpočetnější skupinou je hmyz – brouci, motýli, včely, mouchy, sarančata …

 

V pracovním sešitě vyplňte str. 10 a na str. 11 popište stavbu těla včely medonosné (pomůže vám učebnice).

Děkuji